Direktlänk till inlägg 17 november 2010

En dröm.

Av Anna Nordbladh - 17 november 2010 19:11

En dröm.
De flesta människor har nog en speciell dröm. Kanske att bli rik, bli framgångsrik, bota cancer eller kanske att uppfinna något. Men frågan är väl nästan alltid hur man ska uppnå den dröm man har. Man kan om man vill! Har jag hört i alla fall.


Min dröm är att kunna jobba fulltid i ett galoppstall och helst utomlands. En simpel sak enligt de flesta. Men något ibland de svåraste jag kan tänka mig.

Hästar är mitt liv. Finns inget som kan få mig att må bättre eller att le mer. Jag hade kunnat offra mitt liv för hästar. De låter alldeles säkert ofattbart för de som inte håller på med hästar. För vissa kanske det ut som vilken hobby som helst, men det är det verkligen inte. Du skapar så otroligt starka band med dessa djur. Usch, nu känns det som att folk kommer tro att jag är värsta psykot..

Åter till min dröm. Det känns som att den aldrig kommer att uppnås. Har av olika skäl byggt upp en spärr som vägrar att rubbas. Ett av skälen är när jag gick omkull för ett år sedan. Det händer alla men jag har verkligen inte släppt det än. Ju mer jag rider, nu menar jag bara galopphästar och ingen vanlig ridhäst, ju högre blir spärren. Men den vägrar att försvinna! Så fort jag slutar rida så sänks spärren igen. Hur fan ska jag göra? " Det är väl bara att rida?" Kanske, men då uppstår ett problem till. Vilket tränarstall har tid med någon som mig? Hur förklarar man för en tränar vart jag står i ridningen. "jag kan egentligen men jag har en spärr som hindrar mig."

Nej, jag får väl försöka att lösa detta på något vis. Jag vet bara inte hur och vill att någon ska fixa det åt mig. Men det är bara jag som kan. Usch!

  
 Jag & Lady Ashborne


Nä, nu blev det lite för mycket depp här.

I princip hela helgen ska tillbringas i Malmö hos Isa. På lördag ska jag en snabbis till Jägersro och fika med min fina Lotta. På söndag blir det ännu en fika I guess. Spännande! Men som sagt, de andra timmarna på dygnet befinner jag mig någonstans i Malmö med Isa. 
Äh, nog snackat från min sida.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Nordbladh - 7 september 2010 23:26


Jaha, ännu en gång har jag startat en blogg. Förhoppningsvis så varar denna lite längre än de två andra jag haft.Det blir ofta att jag ligger i sängen på kvällarna och lyssnar på godnatt-musik. De kvällar då jag har svårt att somna så ligger jag och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards